Deník N

Pražská koalice se pře o miliardy na údržbu metra. Kritika míří i na netransparentnost

Metro. Foto: DPP
Metro. Foto: DPP

Nový klín do pražské koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu zasadil spor kolem zakázky na údržbu souprav metra za téměř patnáct miliard, kterou dopravní podnik podepsal na patnáct let bez otevřeného výběrového řízení. Opozice i Spojené síly pro Prahu žádají odvolání ředitele DPP Petra Witowského i náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě).

Spor začal minulý týden ve čtvrtek na zasedání zastupitelstva a rozhořel se kolem smlouvy na opravu více jak 90 souprav metra, které jezdí na linkách A a B. Opozice spolu s koaličními Spojenými silami pro Prahu kritizují vedení dopravního podniku, že podepsalo zakázku na 15 miliard bez výběrového řízení podle jednacího řádu bez uveřejnění. Dopravní podnik navíc podepsal možnou opci za další miliardy na následující roky.

Vedení podniku se brání tím, že nemělo jinou možnost, a odkazuje se na špatně zadanou zakázku z dob éry primátora Pavla Béma (ODS). Ta podle nich „zaháčkovala“ dopravní podnik právě u firmy Škoda Transportation, která měla nadále veškerá práva k dokumentaci strojů, a jejich opravu tak nemohl provozovat nikdo jiný. Právě ODS pak kauzu na pražském zastupitelstvu začala řešit.

Spor se však vede také o to, zda byla zakázka přidělena transparentně. Opozice i část koalice kritizuje, že o ní nebylo informováno vedení města ani dozorčí rada.

„Naprosto bizarní je

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější