Deník N

Výpadek má dvacet nenahraditelných léků. Neumíme výrobce donutit, aby je na český trh dodali, říká náměstek ministra zdravotnictví

Filip Vrubel, náměstek ministerstva zdravotnictví.
Filip Vrubel, náměstek ministerstva zdravotnictví.

Výpadek má v současnosti více než dvacet nenahraditelných léků. Tisíce pacientů s Parkinsonovou chorobou, s vážným srdečním onemocněním nebo s tuberkulózou tak nemají k dispozici preparáty, které nutně potřebují. Náměstek ministra zdravotnictví Filip Vrubel v rozhovoru pro Deník N přiznává, že stát neumí výrobce donutit, aby potřebné léky dodali na český trh.

Jak je možné, že některé farmaceutické firmy uvádějí u výpadků léků „marketingové důvody“? Co to znamená? Může to být tím, že je pro výrobce obchodně výhodnější zásobit zahraniční trhy?

Když s farmaceutickými firmami diskutujeme, zjišťujeme, že tyto „marketingové důvody“ uvádějí častokrát ve chvíli, když si samy nejsou dobře vědomy toho, jaká je příčina výpadku.

Jak to konkrétně myslíte?

Někdy se stává, že výrobce uvede marketingové důvody, ale ve skutečnosti

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější