Deník N

Vítěz tendru na dálniční známky dělá stamilionové zakázky pravidelně. Jednu z nich prošetřoval OLAF

Dálniční známka, ilustrační foto. Zdroj: ČTK
Dálniční známka, ilustrační foto. Zdroj: ČTK

Pod palbou kritiky opozice, odborné veřejnosti i premiéra se dostala zakázka Státního fondu dopravní infrastruktury za více než 400 milionů korun na vytvoření e-shopu a informačního systému na prodej elektronických dálničních známek. Vyhrála ji firma Asseco Central Europe.

Samotná společnost, která je součástí mezinárodní skupiny Asseco, má s veřejnými zakázkami v Česku i na Slovensku velké zkušenosti. Tendry tvoří značný podíl jejích tržeb. Jak vyplývá z vládního systému registru smluv, Asseco v Česku na veřejných zakázkách utržilo od poloviny roku 2016 nejméně 3,6 miliardy korun (u některých kontraktů ovšem cena nebyla zveřejněna). Firma vytvářela především softwarová řešení a jejich integraci do státní správy. „Systémy pro veřejnou správu patří vedle řešení pro komerční subjekty k hlavním oblastem zájmu společnosti,“ uvádí výroční zpráva z roku 2016.

Mezi lidmi z trhu je známá jako společnost s jasnou historií, která se velkých tendrů pravidelně účastní. „Jedná se o 

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Dálniční známky

Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější