Deník N

Jak nalákat nové vojáky? Výsadkáři na billboardech jsou cesta, která ne u každého zabere

Náborový billboard. Foto: Ludvík Hradilek, Deník N
Náborový billboard. Foto: Ludvík Hradilek, Deník N

Billboardy zdarma, které k prezentaci získali chrudimští výsadkáři, poukázaly na rozdíl mezi PR jednotlivých armádních útvarů. Právě výsadkáři v něm patří k nejaktivnějším a v poslední době jsou i díky tomu hodně vidět. Ne všude se ale náborové PR daří.

Česká armáda by podle plánů do roku 2030 měla mít 30 tisíc profesionálních vojáků a deset tisíc příslušníků aktivní zálohy, v součtu 40 tisíc mužů a žen vycvičených a připravených bránit zemi. Téměř dvojnásobek oproti roku 2015, kdy se rekordně projevily úspory, odchodovost a roky pozastavené nábory.

Dynamika takové změny kontrastuje s podílem mladé, zdravé a fyzicky zdatné, tedy služby schopné populace, který se příliš pozitivním trendem neubírá. Sílit navíc potřebuje i policie a výhledově, se stárnutím populace, může růst poptávka po silných mladých lidech i v sociálních službách.

Na významu tak nabývá otázka, kdo bude úspěšněji manévrovat na trhu práce. Armáda do toho v posledních týdnech vkročila rázným a neobvyklým krokem – po republice vyvěsila billboardy, které lákají ke službě u rodícího se výsadkového pluku v Chrudimi.

Velitel výsadkářů Ivo Zelinka Deníku N začátkem ledna řekl, že útvar získal inzerci zdarma díky

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější