Vyhrajete spor s pojišťovnou, přesto přijdete ještě o víc peněz. Lidem u soudu pomůžeme, plánují poslanci
Snaha vyřešit spor s firmou „levně a rychle“ u mimosoudní instituce může paradoxně připravit klienta o víc peněz i času, než čeká. Poslanci proto chtějí s podporou ministerstva spravedlnosti změnit pravidla tak, aby rozhodnutí expertů Finančního arbitra, ČTÚ či ERÚ získalo větší váhu.
Máte spor s bankou, pojišťovnou, mobilním operátorem, poštou nebo s dodavatelem energie? Vyřešte ho mimosoudně, radí spotřebitelům stát a odkazuje je na Finančního arbitra ČR, Český telekomunikační úřad (ČTÚ) nebo Energetický regulační úřad (ERÚ).
Řízení u těchto institucí je pro spotřebitele zdarma, mělo by být rychlejší a méně formální než u soudu. O odborných otázkách zde – při vší úctě k soudcům – rozhodují přímo experti na danou oblast.
Politici v uplynulých letech přenesli část spotřebitelských sporů na specializované „mimosoudní orgány“ i proto, aby ulehčili soudům. A lidé této možnosti využívají čím dál častěji.
Jenže i když Finanční arbitr rozhodne spor s bankou či pojišťovnou ve váš prospěch a zamítne také jejich případné odvolání, nemusíte mít ještě vyhráno.
Firma vás totiž může žalovat u soudu. Ano, vás jako spotřebitele – nikoliv tedy Finančního arbitra nebo podobnou instituci, která rozhodla v neprospěch firmy.
Sám klient proti korporaci
Vy jako spotřebitel navíc před takovým soudem zůstáváte prakticky sami, případně si musíte