Deník N

V národním plánu investic je jen polovina projektů, které Babiš sliboval během svých výprav do krajů

Ilustrační foto: Michal Kamaryt, ČTK
Ilustrační foto: Michal Kamaryt, ČTK

Loňské jaro věnoval předseda vlády Andrej Babiš (ANO) jízdám do krajů. Se svou první, tehdy ještě jednobarevnou vládou projel celý stát a mluvil o tom, do čeho by se mělo investovat. Řada míst, která premiér navštívil, se dostala i do příprav národního plánu investic na léta 2019–2030, některá ovšem tolik štěstí neměla.

Jen pro připomenutí. Premiér po volbách v roce 2017 ustavil jednobarevnou vládu, a i když nezískal důvěru, vyrazil do regionů a projížděl mnoho míst, která potřebují investici. Třeba na severu Čech mluvil o rekonstrukci skokanských můstků v Harrachově nebo o potřebě železničního spojení s Prahou, jinde popisoval jako důležité dovybavit nemocnice či dostavět dálnice.

Celkem Babiš se svými ministry podle webu vlády navštívil zhruba 70 konkrétních míst a mluvil o projektech, které by měly projít modernizací, rekonstrukcí, popřípadě se mají stavět. Z nich se mezi strategické projekty do investičního plánu vlády dostala zhruba polovina. Vyplývá to z návrhu plánu investic, který má Deník N k dispozici.

Jeho největší položku tvoří logicky dopravní stavby. Dálniční a silniční síť je na vybudování velmi nákladná. Babiš při svých cestách mluvil o potřebě dostavět dálnici D3 v jižních Čechách k rakouským hranicím, o protažení hradecké D11 až do Polska nebo o dálnici D35, která má být severní alternativou za přetíženou D1. Tyto a další strategické projekty v plánu jsou.

Další se tam ale neprobojovaly. Za všechny lze uvést

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Analýza

Andrej Babiš

V tomto okamžiku nejčtenější