Deník N

Praha mi připadá jako děvka, brojí „Létající Čestmír“ proti vizuálnímu smogu. Napojení na velké firmy odmítá

Lukáš Bech. Foto: Repro Facebook Vizuálního smogu
Lukáš Bech. Foto: Repro Facebook Vizuálního smogu

Lukáš Bech, který se proslavil jako dětský herec v seriálu Létající Čestmír, rozjel stránku proti vizuálnímu smogu v centru Prahy. Své aktivity zahájil ve stejný den jako skupina Zhotoven, odmítá však, že by s ní měl něco společného.

Praha v současnosti řeší až několikamiliardovou zakázku na provoz městského mobiliáře, tedy mimo jiné zastávky MHD či venkovní reklamu. V poslední době se objevilo několik kampaní proti nadměrnému množství reklamy v metropoli, u kterých je podezření, že jsou napojené na velké reklamní firmy BigBoard a JCDecaux. Právě tito hegemoni českého trhu mezi sebou budou nejspíše v tendru soupeřit.

Po bok facebookové skupiny Zhotoven či webu Advertjournal, které ale kritizují vždy jen jednoho z velkých hráčů, se nyní zařadil také Lukáš Bech. Ten je známý především jako představitel hlavní role v seriálu z 80. let Létající Čestmír. Podle svých slov založil facebookovou stránku Vizuální smog, kde vysvětluje, že ho štve nadbytek reklamy v centru města a že je třeba proti němu bojovat.

„Předpokládám, že i vy jste potkali na procházce centrem reklamu na bordel, stripbar nebo třeba na thajskou masáž. Což jsou věci, které nás obklopují a jsou odporné. Pojďte se zvednout a něco s tím udělat. Není přece možné, abychom

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

V tomto okamžiku nejčtenější