Deník N

Falešní Ztohoven v boji o miliardy „kopou“ za reklamní firmu. Ta propojení popírá

Akce skupiny Zhotoven na Mariánském náměstí v Praze. Foto: Ludvík Hradilek, Deník N
Akce skupiny Zhotoven na Mariánském náměstí v Praze. Foto: Ludvík Hradilek, Deník N

Nová facebooková skupina Zhotoven, která svým názvem odkazuje na známé Ztohoven, se podle svých slov snaží upozornit na nadměrné množství reklamy v pražských ulicích. Pravděpodobně je to však kampaň, která se snaží ovlivnit veřejné mínění a rozhodování radních a zastupitelů ve věci miliardového tendru na mobiliář.

Před čtvrtečním jednáním pražského zastupitelstva se na Mariánském náměstí, přímo před budovou magistrátu, odehrála scénka, která měla upozornit na problematiku kolem vizuálního smogu a reklamy v hlavním městě.

K akci, která částečně zahalila náměstí do barveného dýmu a poté se na místě objevilo několik billboardů a cedulí kritizujících reklamu v Praze, se přihlásila skupina Zhotoven. Ta sama sebe tituluje jako „skupinu umělců, která chce město moderní, funkční, transparentní a bez různých šmelinářů“. Před magistrátem umístila nápisy jako „Ukradli jste krásnou Prahu“ nebo „Billboardy znásilňují Prahu“.

Na facebookové stránce skupiny, která vznikla 15. října, lidé opakovaně vznesli dotaz na její možné napojení na společnost JCDecaux, jež zastávky či reklamní vitráže spravuje od roku 1994. Magistrát stávající smlouvu na městský mobiliář, jejíž platnost skončí 30. června 2021, považuje za nevýhodnou. Chystá proto nové výběrové řízení až za pět miliard korun.

Skupina na Facebooku vazby na firmu odmítla s tím, že jí pouze jde o modernizaci mobiliáře. „Nespolupracujeme. Několikrát jsme

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Praha

V tomto okamžiku nejčtenější