Deník N

Parkování v Praze je levné, říká Hřibův náměstek. Chce ulevit přeplněnému centru

Ilustrační foto: Ludvík Hradilek, Deník N
Ilustrační foto: Ludvík Hradilek, Deník N

Praha řeší, jak se vypořádat s automobily, které plní centrum města. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra je jedním z důvodů levné stání v ulicích. Chtěl by tak řidičům nabídnout jiné alternativy dopravy. Praha 1 volá po změně, dotknout by se mohla třeba cen pro podnikatele. Právě centrum metropole se nejvíce potýká s nadměrným počtem aut.

„Parkování v Praze je podle mě levné, stojí tři koruny denně,“ řekl Scheinherr (Praha sobě) Deníku N k parkovacímu oprávnění, které rezidenta vyjde ročně na 1200 korun.

Plošné zdražování ale magistrát zatím nemá v plánu, situaci chce řešit spíše postupnými kroky a s ohledem na potřeby městských částí.

Míra automobilové dopravy patří v Praze mezi nejvyšší v Evropě. Podle údajů Technické správy komunikací (TSK) činí zhruba 800 vozidel na tisíc obyvatel. Důvodem je mimo jiné velká dostupnost parkování v centru města.

Podle architekta a urbanisty Petera Bednára se dá parkování ve větších městech shrnout do dvou základních bodů: „Parkování je příliš mnoho a ve většině případů je příliš levné,“ uvedl na svém blogu. Města včetně Prahy by podle něj měla začít omezovat parkovací plochy a přeměňovat je na veřejný prostor.

Současný stav podle něj vytváří paradoxní situaci.

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Praha

V tomto okamžiku nejčtenější