Deník N

Od dálnic mizí i nebezpečné osvětlené reklamy. Odstraňuje je sám majitel, který hrozil Česku arbitráží

Rušivé reklamní plochy mizejí z okolí českých dálnic. Ilustrační foto: Michal Kamaryt, ČTK
Rušivé reklamní plochy mizejí z okolí českých dálnic. Ilustrační foto: Michal Kamaryt, ČTK

Po obyčejných billboardech začaly od dálnic mizet i obří osvětlené reklamní plochy. Takzvané bigboardy odstraňuje jejich majitel, reklamní skupina ACE Media. Ta se přitom doposud sundání svých reklamních ploch od dálnic bránila a kvůli jejich zákazu hrozila České republice arbitráží za stovky milionů. Stát zatím nevybral firmu, která má poutače likvidovat.

Řidiči, kteří často projíždějí po dálnici D1, si v posledních týdnech mohli všimnout podstatné změny v jejím okolí. Na několika úsecích zmizely velké reklamní stavby, které tu stály mnoho let. Na svých místech zůstávaly i poté, co zákaz přinutil reklamní společnosti odstranit běžné billboardy.

Na rozdíl od nich jsou bigboardy vyšší, větší, osvětlené a oboustranné. Potřebují přívod elektřiny, dražší je jejich stavba i likvidace, majiteli ale přinášejí výrazně vyšší zisk. To vše jsou důvody, proč

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

V tomto okamžiku nejčtenější