Deník N

Proč přední podnikatelé chodí na večírek s lidmi z nezisku?

Olivera Dlouhého, zakladatele největšího vyhledávače letenek Kiwi.com, Taťánu le Moigne z Google, Václava Muchnu z Y Softu a dalších 160 podnikatelů a podnikatelek potkáte na sklonku července na pátém ročníku největšího večírku pro neziskovky a byznys Na jedné lodi.

Čtete správně. Není to ani konference, ani veletrh, ale party. „Je to letní večírek na Vltavě, protože víme, že nejdůležitější věci se často domluví, když se lidé setkají po oficiálním programu nad skleničkou vína nebo limonády. Na jedné lodi je v jednu chvíli přes 400 lidí, kteří rozhodují o tom, kam byznysové a společensky prospěšné organizace dají svoji energii,“ říká Pavlína Hořejšová, ředitelka Ashoky ČR a zakladatelka inciativy Na jedné lodi.

Podnikatelé dnes už většinou neřeší, jestli by měli se společensky prospěšnými organizacemi spolupracovat. Většina světových firem je podle statistik zapojená v průměru do 18 partnerství s „neziskem“ a společenská prospěšnost firem je i součástí jejich celkové strategie. Ashoka ČR organizuje tento networking proto, aby spolu oba světy spolupracovaly efektivně, aby se navzájem podporovaly u celospolečenských témat a vznikala skutečně smysluplná partnerství se společenským přínosem.

Úspěšné příběhy propojení komerčního a nekomerčního myšlení přibývají i v ČR. Například mladoboleslavská Škoda Auto potřebovala více programátorů a zároveň oblast IT otevřela více pro ženy díky neziskovému projektu Czechitas. „Původně jsme se chtěli zaměřit na nábor nových kandidátek do oblasti IT. To, že se díky holkám z Czechitas podaří pohnout celou firemní kulturou – rozvolnit určitou korporátní svázanost, nás na začátku vůbec nenapadlo,“ popisuje začátky spolupráce specialistka HR marketingu Škoda Auto Adriana Velechovská. Inspirujících příběhů najdete Na jedné lodi mnohem víc.

„Na jedné lodi nejde o podporu klasického CSR. Důležitější je, aby se vlivní podnikatelé a lidi, kteří každodenně řeší společenské problémy, domluvili, co je potřeba dělat a jak na to. A také se nebáli ožehavých a kontroverzních problémů, jako je kvalita vzdělávání a médií, fungování hospiců, předcházení korupce apod.“, doplňuje Pavlína Hořejšová z Ashoky.

Na jedné lodi je inciativou české pobočky organizace Ashoka, která už 30 let po celém světě hledá a podporuje sociální inovátory, osobnosti, jež dokážou řešit složité společenské problémy. Například v roce 2018 se stal Ashoka Fellow Radek Hábl, který systémově řeší míru zadluženosti lidí v ČR a počet lidí v exekuci.

 

 

 

V tomto okamžiku nejčtenější