Kanál Dunaj–Odra–Labe přesune ze silnic maximálně 1,8 procenta kamionů, ukázala studie
Ministerstvo dopravy dnes představilo nejdůležitější závěry studie proveditelnosti k průplavu Dunaj–Odra–Labe. Už před několika týdny oznámilo, že se podle ní projekt ekonomicky vyplatí. Celou studii ale stále nezveřejnilo.
Není to megalomanský projekt a má smysl se o něm bavit dál – takový je podle ministra dopravy Dana Ťoka hlavní závěr studie, za níž jeho rezort utratil přes 22 milionů (bez DPH).
Kromě výčtu investičních nákladů na jednotlivé varianty průplavu se prezentace výsledků zaměřila také na to, jak se případně projeví ve struktuře dopravy v celé oblasti střední Evropy, kterou uskutečnění projektu ovlivní.
Podle studie by kompletní projekt v případě dokončení a propojení všech tří větví – labské, oderské i dunajské – v roce 2079 odlehčil silniční nákladní dopravě o 1,8 procenta.
Jestliže se podaří vybudovat pouze ekonomicky nejefektivnější část kanálu, tedy propojení Dunaje a Odry,