Za Babišovou nevolí k elektromobilům má být dopis od výrobce převodovek. Jiní vidí další důkaz jeho střetu zájmů
Zástupci automobilového průmyslu urgují vládu, aby začala více podporovat elektromobilitu. Ta pro ně kvůli schváleným emisním limitům bude nevyhnutelná.
Andreji Babišovi se v Drážďanech líbilo. Navštívil továrnu a vývojové centrum automobilky Volkswagen. „Viděli jsme nejmodernější technologie ve výrobě elektromobilů a mluvili s několika úspěšnými startupisty. Byli skvělí, slíbili jsme jim proto setkání v Praze,“ napsal předseda vlády na svůj Twitter.
Ve vztahu k elektromobilům jde o výrazně příznivější rétoriku než v květnu, kdy je označil za „první krok k začátku konce automobilového průmyslu v Evropě“.
V továrně a vývojovém centru Volkswagen, Skleněné manufaktuře, jsme viděli nejmodernější technologie ve výrobě elektromobilů a mluvili s několika úspěšnými startupisty. Byli skvělí, slíbili jsme jim proto setkání v Praze 😎 pic.twitter.com/xInFM8mV7f
— Andrej Babiš (@AndrejBabis) June 25, 2019
„Neznamená to, že bych nějak měnil názor na elektromobilitu. Je to součást budoucího rozvoje automobilového průmyslu v Evropě i ve světě, který nelze přehlížet a který nezastavíme,“ uvedl pro Deník N Babiš. Zároveň vysvětluje své výhrady: „Česká republika je na automobilovém průmyslu extrémně závislá, v tomto sektoru pracuje velké množství lidí. Proto se musíme zabývat všemi okolnostmi elektromobility.“ Česko se musí podle předsedy vlády zajímat o to, jestli nebude závislé na čínské produkci baterií.
Podle dvou zdrojů z premiérova okolí je za jeho postojem k elektromobilům hrozba pro