Miloš Urban vystrojil krvavou pohřební hostinu za černý román
Nový román Miloše Urbana Kar začíná sebevědomě, ale kolísající úroveň poslední tvorby nakonec nenapravil.
Spisovatel Miloš Urban vyrůstal v Karlových Varech a svým posledním románem se do tohoto města vrací. Ideální četba před karlovarským filmovým festivalem, pakliže vás tento krvák neodradí do lázeňského města vůbec vyrazit. Spisovatel zde snad ještě víc než v jiných knihách rozehrává hru na autobiografičnost – protagonista je v mnohém podobný samotnému autorovi, což může neopatrné čtenáře svádět k závěru, že se skutečně jedná o autobiografii. Asi to je autorův nejosobnější román, ale stále jde o fikci.
Urban každopádně opisuje oblouk ke své první knize vydané pod vlastním jménem, Sedmikostelí. Série podivných vražd se tentokrát odehrává v Karlových Varech, ústřední postava, spisovatel Julián, je chce sice řešit, ale spíše je unášen okolnostmi. A objeví se tu dokonce obdoba motivu, kterým Sedmikostelí končí, totiž zakonzervovaná historická rezervace v centru města.
Přitažlivé a problematické na Urbanových knihách je, že se kultivovaným stylem pouští do námětů masové, až brakové literatury. U Karu to bije do očí. Tematicky je to téměř exploatační četba, kdy jsou vraždy předkládány poživačným způsobem k potěše autora i publika, s morbidními detaily.
Vřídelní zombie
Ve městě vypukne série případů, kdy dosud bezúhonný člověk znenáhla „zešílí“, napadne jiného, sežere mu část