Lékový ústav zesměšňoval tazatele na Twitteru. Byl to experiment, nenecháme si nadávat, hájí se mluvčí
Během víkendu zaujala pozornost uživatelů Twitteru neobvyklá komunikace Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SÚKL). Na otázky týkající se provozu eReceptu se uživatelé dočkali zlehčování a zesměšňování. Mluvčí instituce Barbora Peterová uvedla, že to sice bylo nestandardní, nicméně sociální sítě to podle ní unesou. Ministrovi zdravotnictví Adamu Vojtěchovi se však taková komunikace úřadu nelíbí a chce ji řešit.
Komunikace začala dotazem lékárnice Heleny Slámové, co má dělat v případě, že si zákazník přijde vyzvednout lék na eRecept a vypadne zrovna proud. „Stále neexistuje fungující legální možnost, jak pacientovi vydat lék? Jak mám, prosím, řešit výdej antibiotik pro plačící dítě s horečkou v takové situaci? Že to má máma zkusit později? Není zajištěna základní zdravotní péče,“ ptá se dále Slámová.
Na to jí SÚKL odpověděl, že z jejich strany k výpadkům nedošlo a řešení představuje mobilní aplikace pro lékárníky. Když se uživatelé ptali dále, co dělat v případě, že vypadne i mobilní síť nebo se lékárníkům vybije telefon, dočkali se odpovědi: „Samozřejmě disponujeme nabíječkami na veškeré typy mobilních telefonů, které bezplatně zapůjčujeme, a za všechno včetně sklerózy, že si někdo zapomene nabít mobil, jsme zodpovědní.“
Samozřejmě disponujeme nabíječkami na veškeré typy mobilních telefonů, které bezplatně zapůjčujeme, a za všechno včetně sklerózy, že si někdo zapomene nabít mobil, jsme zodpovědní 😂😂
— SÚKL (@SUKLcz) June 14, 2019
Poté se začali lidé instituce ptát, jestli jí nepřipadá tento druh komunikace nestandardní a jestli by tedy ústav nemohl začít přemýšlet o offline režimu.
To nebyl vtip? Aha. Docela to tak znělo. Opravdu nevidíme důvod na takovém řešení pracovat. Skutečně nemůžeme být zodpovědní za výpadky elektřiny, výpadek internetu či za nenabitý mobil 🤦♀️
— SÚKL (@SUKLcz) June 14, 2019
V pondělí ústav oznámil, že během víkendu zkoušel experiment, tedy nastavit uživatelům sociálních sítí pomyslné zrcadlo. „Jednoduše jsme chtěli, aby všichni viděli, jak nepříjemné je, když je někdo asertivní, ironický, a že je těžké nechat si to líbit a jen s úsměvem děkovat za dotazy,“ uvedla instituce.
Napadl nás experiment. Uznáváme, že celkem riskantní. Nastavit pomyslné zrcadlo a reagovat podobně, byť ve slušnosti. Jednoduše jsme chtěli, aby všichni viděli, jak nepříjemné je, když je někdo asertivní, ironický a že je těžké nechat si to líbit a jen s úsměvem děkovat za dotazy
— SÚKL (@SUKLcz) June 17, 2019
„Uznávám, že jsme to trochu zlehčili,