Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Zpovykaný Pražák: Volební noviny ODS útočí na konkurenci, často ale zjednodušují

V předchozích týdnech jsme vám nabídli přehlídku prohlášení z volebních materiálů SPD, ANO, koalice Spojené síly pro Prahu a pirátů. Náš miniseriál mapující fakta obsažená v předvolebních materiálech uzavíráme novinami Zpovykaný Pražák z produkce ODS. Ta se v nich silně vymezuje proti současné magistrátní koalici a akcentuje některé programové oblasti – zejména dopravu a bydlení.

ODS TVRDÍ: Nula metrů. Ani o metr nedokázalo současné vedení Prahy prodloužit pražské okruhy, metro nebo tramvajové linky za poslední 4 roky.

FAKTA: Co se týče okruhu kolem Prahy i Městského okruhu, za poslední čtyři roky se výrazně nepokročilo. U velkého okruhu se poslední tři úseky otevřely v roce 2010. Je ale třeba zmínit, že jde o státní stavbu, magistrát za to tedy přímo nemůže. Na druhou stranu hnutí ANO od roku 2014 kontroluje ministerstvo dopravy, aktuálně má i předsedu vlády.

V případě Městského okruhu je situace odlišná. Za vlády hnutí ANO, ČSSD a Trojkoalice se uvedl do provozu tunelový komplex Blanka, jeho výstavba ovšem začala a reálně probíhala především za minulých politických reprezentací. Od zprovoznění Blanky se dále v pracích na Městském okruhu nepokračovalo, respektive nestavělo se. V listopadu 2017 schválilo pražské zastupitelstvo zakázku na projekt dostavby, který počítá s takzvanou variantou Vlasta. V květnu městská rada toto rozhodnutí podpořila, když odmítla návrh Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL, STAN) na alternativní trasu okruhu, takzvaný duál.

Zatím posledním krokem bylo schválení výběru projektantů Radou hlavního města Prahy v srpnu 2018. Dodejme, že chybí dostavět zhruba 10 kilometrů okruhu.

Pokud jde o metro, oproti roku 2014 přibyly čtyři stanice na trase A (Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Motol), trasa se prodloužila o 6 kilometrů. Tento úsek byl zprovozněn v roce 2015, nicméně výstavba začala v roce 2010 a současná radnice tento pokrok zdědila po předchozích politických reprezentacích.

výročních zpráv Dopravního podniku Praha vyplývá, že tramvajové tratě jsou oproti roku 2014 aktuálně stejně dlouhé. Konkrétně jde o 142,7 kilometru. Oproti roku 2014 je nyní v provozu 25 denních linek, což je nárůst o 3 oproti roku 2014. Souhrnná délka těchto linek se logicky zvýšila, a to o 47 kilometrů.

ODS TVRDÍ: 116 hodin.

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Komunální volby

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější