Deník N

„Kupujeme drahé auto. Víme, co chceme. Pohov!“ Armáda revolučně mění komunikaci na sítích

Bojové vozidlo pěchoty CV90 výrobce BAE Systems. Foto: BAE Systems
Bojové vozidlo pěchoty CV90 výrobce BAE Systems. Foto: BAE Systems
Deník N zajišťuje fotografie za podpory Megapixel.cz.

Česká armáda v posledních dnech zaujala razantní změnou stylu, kterým přistupuje k sociálním sítím. Sérií příspěvků o nákupu nových pásových obrněnců za 53 miliard se snaží oslovit nejširší vrstvu populace.

Lidé zvyklí na usedlý a formální tón příspěvků profilů české armády na sociálních sítích v posledních dnech nestačili vycházet z údivu.

Četli věty, které armáda ještě nikdy nepsala. Vyberme z průřezu čtrnáctidílným seriálem o nákupu nových pásových obrněnců: Kupujeme velké a drahé auto. – Chceme být fér a všechno vám vysvětlit. – Dejte nám minutu, šéf se nezblázní. – Jsme armáda, víme, co chceme. – Pohov! (Celé příspěvky najdete například zde.)

Z pohledu armádní komunikace je to mimořádná změna. Přichází v době, kdy se armáda dostává trochu pod tlak – parametry obrněnců, které požadují čeští vojáci, jsou totiž kritiky vnímané jako něco, co předem vyřazuje jednoho ze zájemců, německé konsorcium PSM s vozidlem Puma. Spor se točí především kolem požadavku armády na osmičlenný výsadek a osádkovou věž, zatímco Puma je navržená pro šestičlenný výsadek a věž s dálkovým ovládáním.

České požadavky zjednodušeně řečeno vycházejí z odlišné taktiky boje, než pro kterou je vozidlo Puma navržené. Nelze jednoznačně říci, které řešení věže a prostoru pro výsadek je univerzálně lepší či horší. Podrobnému rozboru argumentů k výsadkuk věži se věnoval web Armádní noviny.

Šéfem sedmičlenného týmu na takzvanou strategickou komunikaci – a zároveň poradcem náčelníka generálního štábu Aleše Opaty pro tuto oblast – je plukovník Miroslav Feix, muž, jehož jméno už veřejnost zná z jiné souvislosti. Bývalý příslušník speciálních sil totiž zároveň

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

V tomto okamžiku nejčtenější