„Kupujeme drahé auto. Víme, co chceme. Pohov!“ Armáda revolučně mění komunikaci na sítích
Česká armáda v posledních dnech zaujala razantní změnou stylu, kterým přistupuje k sociálním sítím. Sérií příspěvků o nákupu nových pásových obrněnců za 53 miliard se snaží oslovit nejširší vrstvu populace.
Lidé zvyklí na usedlý a formální tón příspěvků profilů české armády na sociálních sítích v posledních dnech nestačili vycházet z údivu.
Četli věty, které armáda ještě nikdy nepsala. Vyberme z průřezu čtrnáctidílným seriálem o nákupu nových pásových obrněnců: Kupujeme velké a drahé auto. – Chceme být fér a všechno vám vysvětlit. – Dejte nám minutu, šéf se nezblázní. – Jsme armáda, víme, co chceme. – Pohov! (Celé příspěvky najdete například zde.)
Z pohledu armádní komunikace je to mimořádná změna. Přichází v době, kdy se armáda dostává trochu pod tlak – parametry obrněnců, které požadují čeští vojáci, jsou totiž kritiky vnímané jako něco, co předem vyřazuje jednoho ze zájemců, německé konsorcium PSM s vozidlem Puma. Spor se točí především kolem požadavku armády na osmičlenný výsadek a osádkovou věž, zatímco Puma je navržená pro šestičlenný výsadek a věž s dálkovým ovládáním.
Šéfem sedmičlenného týmu na takzvanou strategickou komunikaci – a zároveň poradcem náčelníka generálního štábu Aleše Opaty pro tuto oblast – je plukovník Miroslav Feix, muž, jehož jméno už veřejnost zná z jiné souvislosti. Bývalý příslušník speciálních sil totiž zároveň