Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Hra o filmu, který Jan Dörner nenatočil

Diváci se na představení mohou nad jednohubkami cítit jako doma. Foto: Martin Špelda
Diváci se na představení mohou nad jednohubkami cítit jako doma. Foto: Martin Špelda

Experimentální divadelní hra souboru Handa Gote je pečlivou rekonstrukcí normalizačního dětství – anebo fikcí vymyšlené minulosti.

Handa Gote je stálicí české alternativní divadelní scény už více než deset let. K radosti milovníků podivných a surreálně poetických podívaných se však tahle skupinka od letošní sezóny stala oficiálním domácím souborem holešovického divadélka Alfred ve dvoře.

Celé je to trochu komplikovanější, Handa zde měla domácí scénu již dlouho, nyní však vedení Alfreda převzal produkční tým Jedefrau.org (pod který spadá ještě poetikou a personálně příbuzný soubor Wariot Ideal nebo voicebandový Boca Loca Lab). Ale o to teď zas tak moc nejde. Podstatné je, že představení spojených s lidmi z okruhu Handa Gote bude v Alfredovi k vidění o poznání více než dřív, což je rozhodně dobrá zpráva.

Svérázná poeticko-kutilská poetika je neodmyslitelným základem prakticky všech inscenací Handa Gote. Specifickou linii však představuje několik titulů, které je možné označit jako (pseudo)dokumentární.

Koncem května byl v Alfredovi pod hlavičkou Handa Gote k vidění projekt Martina Ježka nazvaný Pan Roman: projekce filmu, jehož titulní hrdina „se narodil, vyrostl, dospěl a pak

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Divadlo

Kultura, Nezařazené

V tomto okamžiku nejčtenější