Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Slavia vyhlásila válku podvodníkům se vstupenkami. Klub podnikl i první právní kroky

Dostat se na stadion bez řádně zakoupené vstupenky je riskantní podnik. Ilustrační foto: SK Slavia Praha
Dostat se na stadion bez řádně zakoupené vstupenky je riskantní podnik. Ilustrační foto: SK Slavia Praha

Fotbalová Slavia Praha chce aktivněji vystupovat proti podvodníkům, kteří vydělávají na prodeji vstupenek. Překupníky odhaluje ve spolupráci s vlastními fanoušky i policií, po nedávném utkání proti AC Milán podal také předžalobní výzvu.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

„KOUPIT LÍSTEK,“ stálo ručně napsáno na nevelké cedulce muže ve středním věku, který se minulý čtvrtek vpodvečer prodíral davy fanoušků čekajících u pražského Edenu na vypuknutí fotbalového svátku.

Slavia hostila AC Milán v osmifinále Evropské ligy, natěšení příznivci si čas do úvodního hvizdu krátili dovednostními soutěžemi nebo u stánků s občerstvením. Poslední jednotlivci vyrazili na lov vstupenek, aby také měli šanci dostat se do hlediště předem vyprodaného stadionu mezi 19 tisíc lidí s platnou vstupenkou.

Muž, který si razil cestu mezi frontami, mohl být – soudě podle gramatické podoby nápisu – cizinec. Italové měli jako hostující celek standardně přidělený sektor v rohu stadionu, který pojme až tisíc lidí. Anebo mohl být figurantem, který pražskému klubu pomáhá odhalit nekalé praktiky překupníků.

Nástup fotbalistů Slavie a AC Milán na trávník v Edenu před odvetou osmifinále Evropské ligy. Foto: Tomáš Linhart, Deník N

Šéf slávistické komunikace Jakub Splavec Deníku N popsal, že překupníci se v minulosti vždy pohybovali v okolí stadionu bezprostředně před utkáním a měli velkou šanci, že se jim lístky podaří prodat. S rozvojem internetu se postupně přesunuli do online prostředí.

„Mohlo by se zdát, že jsou ve virtuálním světě ve výhodě, ale

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Fotbal

Krimi

Praha

Česko, Sport

V tomto okamžiku nejčtenější