Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Lanovka je první. Praha ještě nikdy nezastavila žádnou stavbu kvůli krajinnému rázu

Plánovaná lanovka z Podbaby do Bohnic. Vizualizace: Dopravní podnik hl. m. Prahy
Plánovaná lanovka z Podbaby do Bohnic. Vizualizace: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Lanovka z Podbaby do Bohnic je historicky vůbec první záměr v Praze, který dostal nesouhlasné stanovisko EIA – tedy vyhodnocení vlivu na životní prostředí – kvůli ochraně krajinného rázu. Deníku N to potvrdil magistrát. Zamítnutí pražské lanovky je ojedinělé i v rámci dopravních projektů v celé ČR.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Několik let připravovaná lanovka, která měla spojit šestou a osmou městskou část v Praze, formálně padla během procesu EIA kvůli negativním dopadům na ochranu krajinného rázu. Podle úřadu znamená spojení Bohnic a Podbaby významný zásah do znaků a hodnot krajinného rázu.

„Nejvýraznější zásah představuje umístění stožáru v třešňovém sadu na Palírce,“ stojí v zamítavém stanovisku, které Deník N už podrobně rozebíral.

Od roku 2005 se přitom jedná teprve o třetí projekt, ke kterému příslušný odbor pražského magistrátu vydal negativní stanovisko. Předchozí dva byly

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Praha

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější