Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Čtení je sexy, přesto se mu prý čeští muži vyhýbají. Kulturní události týdne v nové podobě newsletteru live!

Muž si čte. Je u toho dost sexy? Foto: Toa Heftiba on Unsplash
Muž si čte. Je u toho dost sexy? Foto: Toa Heftiba on Unsplash

Česká síť knihkupectví Knihy Dobrovský odstartovala novou kampaň na podporu mužského čtení. Hlásá totiž, že ženy mají mezi čtenáři 90% převahu. Odhoďte posilovací náčiní a playstation a usedněte ke knihám, radí společnost v novém spotu.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Událost týdne

„Rozečteme chlapy? S knihou jsou sexy!“ nabádá nová kampaň knihkupecké sítě Knihy Dobrovský, kterou je ale nutno brát s rezervou, má především zvýšit prodeje. A také proto, že o sexy mužích s knihou má tato společnost poněkud zkreslenou představu, soudě dle někdejšího hrdého pořádání autogramiády Jiřího Kajínka.

„Fakta hovoří jasně, až 90% převahu mezi čtenáři mají ženy, tedy čtenářky. Muži zkrátka nečtou, i přestože je podle většiny žen vztah k literatuře velmi přitažlivou mužskou kvalitou,“ shrnuje vedoucí sekce PR & propagace Kateřina Valterová. Proto se společnost rozhodla tento týden odstartovat kampaň s názvem Čtení je sexy.

Knihy Dobrovský v kampani vycházejí z několika zjištění: 93 % členů facebookové skupiny Knižní závisláci jsou ženy, více než 70 % členů klubu Knihy Dobrovský jsou ženy a průměrně 80 % sledujících na sociálních sítích knihkupecké sítě jsou ženy.

Muži se naopak ke knihám podle Valterové uchylují velmi sporadicky a často se prý za své nečtení i stydí, což chce kampaň změnit, například s pomocí nového spotu. Snad se nebudou stydět i Knihy Dobrovský, pro které je aktuální kampaň po zmíněné Kajínkově autogramiádě už druhým pokusem, jak ze čtení učinit o něco maskulinnější záležitost.

Knihy ve fitku

„Celý život jsem se bál to udělat. Vždyť kluci říkali, že to ani nevyzkoušeli. A co by asi řekla Martina,“ děsí se ve spotu zástupců běžného českého mužského (ne)čtenáře z pohodlí své pohovky.

live!

Kulturní newsletter live! po vzoru svého mladšího bratříčka, denního newsletteru Ranních 5 minut, prochází proměnou – zatím jen obsahovou, postupně i vizuální.

V newsletteru live! najdete kulturní události týdne přehledněji řazené podle jednotlivých kulturních odvětví a ještě důsledněji v něm shrneme vše, co se v kultuře odehrálo tento týden, i to, na co se můžete těšit v tom následujícím. Budeme rádi za zasílání vašich tipů na vylepšení kulturního newsletteru i za vaše tipy na další chystané kulturní akce a události.

Dosavadní newslettery live! najdete na tomto odkazu.

Všechny kulturní události z tohoto týdne najdete v kulturních minutách.

Všechna kulturní Videa dne z tohoto týdne najdete zde.

„Ale vždyť to dělá tolik lidí, tak to nemůže bejt špatný,“ uvažuje tento vzorový český muž předtím, než

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

live!

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější