Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Když něco socialisticky rozdáváte, bude to nakonec nedostupné, říká Hřib o parkování

Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). Foto: Gabriel Kuchta, Deník N
Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). Foto: Gabriel Kuchta, Deník N

Bývalý pražský primátor a současný náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) v rozhovoru pro Deník N říká, že se jeho straně daří v Praze prosazovat své priority. Zatím ale podle jeho slov není jisté ani to, zda a jak koalice omezí průjezd aut centrem, nebo upraví ceny MHD a parkování. Koalice Spolu, Pirátů a STAN má za sebou první rok fungování.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Na co se v rozhovoru také ptáme:

  • Jak funguje spolupráce v koalici?
  • Proč Piráti akceptovali kontroverzního podnikatele spojeného s ODS do dozorčí rady Pražské plynárenské?
  • Jaká je šance, že v koalici projde omezení průjezdu aut po nábřeží a Malou Stranou, a co budou Piráti dělat, když neprojde?
  • Za jakých podmínek by navrhl odvolání ředitele DPP Petra Witowského?
  • Je v koalici shoda, že okruhy nezlepší automobilovou dopravu v centru?

Jak byste zhodnotil roční působení vlády Spolu, Pirátů a STAN?

Já myslím, že dobré. Daří se realizovat sliby, se kterými jsme šli jako Piráti do voleb. Pokračujeme v přípravě tramvajového okruhu, revitalizaci veřejných prostranství, získáváme objekty pro Prahu jako třeba nyní Karlínská kasárna, sázíme druhou polovinu slíbeného jednoho milionu stromů a digitalizujeme město.

Jak to funguje po personální stránce?

Koalice jsou koalice a komunální politika vždycky byla a je týmový sport. Je to o nějaké dohodě. Ano, na rozdíl od jiných států máme u nás na komunální úrovni systém založený na kabinetně-koaliční spolupráci, ale nevím, jestli je to největší problém Prahy.

A co jsou zatím podle vás nejvíc „střetové” věci v koalici?

Myslím, že převažují věci, na kterých je shoda. Je tu shoda na investicích do dopravy, zdůrazňujeme bezmotorovou dopravu, bezpečnost silničního provozu, pokračujeme ve stavbě metra D, budeme zahajovat výstavbu tramvajové trati na Václavském náměstí.

Mluvíte o shodě, já se ptám na střety. Vy jste hodně problematizovali třeba výběr některých členů do dozorčí rady Pražské plynárenské nebo pravidla přidělování městských bytů.

V demokracii si musíte zvyknout na to, že můžete být přehlasován. Ano, měli jsme velký problém s nominací

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Praha

Rozhovory

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější