Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Jak vyprávět o smrti? Nový film Hajaa Mijazakiho je rodinným dobrodružstvím plným života, radosti i traumat

Chlapec a volavka. Foto: Aerofilms
Chlapec a volavka. Foto: Aerofilms

Slavné studio Ghibli, zjednodušeně přezdívané „japonský Disney“, po téměř devítileté odmlce přichází s novým snímkem legendárního Hajaa Mijazakiho Chlapec a volavka. Ten fascinuje nejen svým obsahem, ale i vznikem a způsobem uvedení do kin.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Současný filmový a televizní průmysl stojí a padá s reklamou a všudypřítomnou propagací audiovizuálních děl. V důsledku herecké stávky v Hollywoodu tak došlo k odložení hned několika očekávaných premiér, neboť herci, kteří byli součástí odborů, nesměli po dobu trvání stávky své filmy veřejně propagovat.

Velká hollywoodská studia do marketingu svých filmů běžně investují ohromující částky – například za propagaci letošního hitu Barbie režisérky Grety Gerwig utratilo studio Warner Bros téměř 150 milionů dolarů, tedy více, než činil samotný rozpočet na výrobu snímku.

Japonské animační studio Ghibli, spjaté především s autorskou osobností Hajaa Mijazakiho, však při propagaci svého nejnovějšího počinu Chlapec a volavka zvolilo přesně opačnou strategii.

V pořadí dvanáctý celovečerní film legendárního režiséra totiž

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Film

Mladá kritika

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější