Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Elektromobilový boom v Číně splasknul. Ceny lithia to stáhlo na dvouleté minimum

Dodavatelé lithia nedokážou na nižší poptávku dostatečně rychle reagovat. Na trhu proto vzniká přebytek. Foto: Adobe Stock
Dodavatelé lithia nedokážou na nižší poptávku dostatečně rychle reagovat. Na trhu proto vzniká přebytek. Foto: Adobe Stock

Klíčový kov pro výrobu bateriových článků ztrácí hodnotu na trhu, protože lidé v Číně si kupují méně elektrických aut. Ceny lithia se za pár let zotaví, pokud výrobci nezačnou vyrábět baterie například ze sodíku.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Cena lithia, které je podstatné pro výrobu baterií do elektromobilů, se na čínském trhu propadla na dvouleté minimum. Může za to hlavně útlum ekonomiky na největším trhu s bezemisními auty. Čína je zároveň třetí největší producent lithia na světě.

Lithium bylo v Číně v posledních letech neobvykle drahé kvůli velkému nadšení z elektromobility, jeho ceny před rokem dosáhly historického vrcholu. Letos v létě se ale

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Automobily

Čína

Technologie

Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější