Babišovy čepice jsou geniální, ČSSD neviditelná, silné téma chybí. Odborníci hodnotí mdlou kampaň
Rébus, jak Čechy přilákat k nejméně oblíbeným volbám, zůstane velmi pravděpodobně nevyřešen. Kampaň před volbami do Evropského parlamentu neměla výrazné mobilizační téma a nebyla příliš propracovaná a pro voliče lákavá, míní odborníci, které Deník N oslovil.
„Kampaň je z velké části neviditelná. Je patrné, že tyto volby pro strany nejsou prioritou. Evropský parlament je pro mnohé lidi daleko a podle toho to také vypadá,“ uvedl pro Deník N Otto Eibl, politolog z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.
Podobně to vidí i konzultant Institutu politického marketingu Karel Komínek. „Kampaň ničím příliš nevyčnívá. Vidět je až od začátku května, předtím to bylo výrazně méně patrné, což souvisí i s objednáváním ploch po měsících. Mám z kampaně pocit, že odpovídá významu, který politické strany a asi i občané přisuzují EP. Tedy že se jedná o kampaně, které všichni odsunuli na druhou kolej,“ říká Komínek.
„Není úplně zřejmé, o čem ty volby jsou. Většinou je to v obecných frázích a floskulích, není však téma, kolem kterého by se volby točily,“ popisuje Miloš Brunclík z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.
Negativně by to podle něj mohlo ovlivnit především