Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

„Nauč se sebe vnímat tak, jak na tebe budou pohlížet ostatní.“ Anatomie pádu, vítěz letošních Cannes, míří do kin

Anatomie pádu. Foto: Aerofilms
Anatomie pádu. Foto: Aerofilms

Vítěz Zlaté palmy z Cannes rozebírá rozklad moderního soudnictví, hlavních postav i autorské kariéry samotné francouzské režisérky Justine Triet. Anatomie pádu v téměř 150 minutách tematicky pendluje mezi justičním dramatem a vztahovou reflexí, občas má ale problém s vyjádřením důležitých, nejednoznačných myšlenek.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

„Varovala jsem vás. Měli jsme to nahrát v Grenoblu,“ říká se smíchem a sklenicí červeného v ruce spisovatelka Sandra (Sandra Hüller). Průběh jejího interview s postgraduální studentkou narušuje stále dokola se opakující a nesmírně hlasité instrumentální provedení písně P.I.M.P od rappera 50 Centa.

Dvojice se v odlehčeném duchu snaží v rozhovoru pokračovat, neúspěšně. „To se jen manžel nahoře snaží pracovat,“ omlouvá situaci spisovatelka.

Kamera následně ženy v rozpacích opouští, věnuje se opulentní krajině francouzských Alp a procházce desetiletého Sandřina syna Daniela (Milo Machado Graner) s border kolií. Když se Daniel k vile vrací, nachází svého otce Samuela v kaluži krve.

Svá režijní specifika Justine Triet odhaluje už od úvodní čtvrthodiny. Neprozradí nám, že

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Film

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější