Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Od hippies až na burzu v New Yorku. Sandály Birkenstock zažívají největší rozmach pod vedením bývalého fotbalisty

Ve Spojených státech se sandály Birkenstock zpočátku prodávaly ve zdravotních potřebách. Foto: Adobe Stock
Ve Spojených státech se sandály Birkenstock zpočátku prodávaly ve zdravotních potřebách. Foto: Adobe Stock

Jen málokoho překvapí, že Oliver Reichert patří mezi skalní fanoušky sandálů značky Birkenstock. Nosí je téměř neustále, a to i na luxusní večírky a akce. Aby ne, sám stojí v čele této německé společnosti, která v posledních letech zažívá boom: zájem o dnes už ikonické sandály neustále roste a společně s tím i tržby.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Zásluhu na tom má právě také Reichert, který stojí v čele německého podniku od roku 2013. Podařilo se mu navázat a udržet klíčovou spolupráci s nejbohatším Francouzem a majitelem luxusního impéria LVMH Bernardem Arnaultem, díky čemuž se společnost Birkenstock dostala na přehlídková mola předních módních značek. Dávno pryč jsou časy, kdy se tato obuv označovala za „nejošklivější

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Móda

Podnikání

Trhy

Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější