Sněmovna zakládá oddělení marketingu, preferuje specialisty na „rychloobrátkové zboží“

V Poslanecké sněmovně má od října vzniknout oddělení marketingu. V inzerátu, kterým dolní komora hledá jeho vedoucího, preferuje uchazeče se zkušenostmi s takzvaným rychloobrátkovým zbožím. Slibuje si od toho strategický přístup k marketingu i efektivní komunikaci s veřejností. „Komunikace Poslanecké sněmovny není srovnatelná s komunikací jogurtů nebo sladkých sušenek,“ namítá odbornice k požadavkům na uchazeče.
Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
Oddělení marketingu bude podle vedoucí tiskového oddělení Martiny Lustigové součástí odboru médií a marketingu.
„Vytvoření marketingového oddělení je krokem k transparentnější, lépe komunikující a efektivně fungující státní instituci,“ vysvětluje plánovanou změnu Lustigová s tím, že kromě komunikace s veřejností by měla pod oddělení spadat například i podpora vzdělávání a osvěty, analýza a výzkum, zvyšování povědomí o práci Sněmovny nebo budování silné značky.
Na webových stránkách dolní komory se před časem objevil inzerát, ve kterém Sněmovna hledá vedoucího tohoto nově vznikajícího oddělení. Kromě požadavků na vysokoškolské vzdělání, manažerské dovednosti či negativní lustrační osvědčení poptává inzerát také minimálně pětiletou praxi v oblasti brand marketingu, přičemž „zkušenost z FMCG výhodou“, stojí v požadavcích.

Pod touto zkratkou se ukrývají slova fast-moving consumer goods, což je označení pro rychloobrátkové zboží. Jedná se o spotřební zboží s krátkou životností, jako jsou například jogurty, pečivo nebo jiné netrvanlivé potraviny, také nápoje nebo hygienické potřeby. Zjednodušeně jsou to produkty podléhající rychlé zkáze nebo opotřebení.
Proč Sněmovna v inzerátu poptává zkušenosti právě s rychloobrátkovým zbožím?