Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Po pěti letech se vrací přehlídka Victoria’s Secret. Místo legendárních andílků chce značka předvést diverzitu a příběhy žen

Modelky Lily Aldridge, Candice Swanepoel, Doutzen Kroes a Alessandra Ambrosio na přehlídce Victoria’s Secret v roce 2014. Foto: Doug Peters / PA Images / Profimedia
Modelky Lily Aldridge, Candice Swanepoel, Doutzen Kroes a Alessandra Ambrosio na přehlídce Victoria’s Secret v roce 2014. Foto: Doug Peters / PA Images / Profimedia

Módní značka Victoria’s Secret, která proslula svými módními přehlídkami s těmi nejspořeji oblečenými modelkami – tzv. andílky, čelila v minulých letech kritice za prezentaci nereálných ideálů krásy i za způsob vedení společnosti. V roce 2018 tak odprezentovala svou poslední přehlídku. V posledních letech ale značka prošla rebrandingem, vyměnila vedení a vrací se zpět na přehlídkové molo. Bude ale nový přístup stačit na to, aby se značka opět dostala na výsluní?

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Dlouhonohé modelky v třpytivých podprsenkách, titěrných kalhotkách a s obřími křídly. Přesně tak ještě před pár lety vypadaly velkolepé a tolik sledované přehlídky americké značky Victoria’s Secret (VS), které byly každoroční událostí.

Zákazníci se hrnuli do obchodů, tržby byly rekordní a pro mnohé dívky (autorku textu nevyjímaje) bylo spodní prádlo od VS jedním z životních snů.

Jenže přelom milénia a raná desátá léta pominuly. A společnost, vnímání krásy i preference zákazníků se změnily.

Značka na změny nedokázala zareagovat a začala se potýkat s problémy. V roce 2013 měla VS třetinový podíl na americkém trhu, v letech 2016 až 2018 klesl podíl značky na necelou čtvrtinu.

Ideál krásy 90. let a milénia

Problematické byly pro značku především ony ikonické „dokonalé“ modelky, které prádlo předváděly a se kterými se většina zákaznic mohla jen těžko ztotožnit.

Andílci, jak se modelkám, které byly hvězdami přehlídek Victoria’s Secret, říká, se tak z dokonalého ztělesnění ženskosti 90. let a milénia staly symbolem zobrazení nerealistického ženského těla.

Mezi nejznámější andílky patřily Gisele Bündchen, Tyra Banks, Miranda Kerr, Adriana Lima nebo Heidi Klum, do „elitního klubu“ andílků patřily i dvě Češky –

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Móda

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější