Brodit se žumpou svého života. Herečka Iris Kristeková otevírá svou třináctou komnatu

One-woman show herečky Iris Kristekové pod taktovkou Miřenky Čechové, uváděná od září v pražském Paláci Akropolis, by byl vtipný stand-up… kdyby to nebyla pravda. Iris je hořkosladkou osobní zpovědí ženy, která se vypořádává s traumaty z dětství a sexuálním zneužíváním. Ironicky, humorně a s nadhledem.
Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
Energie herečky Iris Kristekové je obdivuhodná. Na jevišti střídá monolog se zpěvem a rapem, smích i pláč, rozčilení i dojetí. Emoce z ní přímo tryskají.
Divák se cítí jako na horské dráze, na kterou opatrně nastoupí během úvodní písně a z níž vystoupí po hodině a půl turbulentní jízdy nahoru a dolů úplně vyždímaný. Zároveň ale oním zážitkem povznesený. I šťastný, že se opět vrací na zem ke svým životním jistotám. Pokud nějaké má, je na tom lépe než hlavní hrdinka po většinu života.
Právě životní jistoty totiž Iris Kristekové už od dětství chyběly. Jejich absence vedla k řadě situací, které když se sečtou a podají odpovídajícím způsobem, opravdu znějí jako fiktivní scénář nějaké stand-up comedy.
Herečka se však nad ně s obdivuhodnou houževnatostí umí povznést a přetavit je v nadsázku a humor. Na jevišti