Pointa N: Německý průmysl se dál potácí. V době, kdy by měl naopak zabrat

Německý průmysl se zatím nevzpamatoval natolik, aby tamní ekonomice poskytl potřebnou vzpruhu. Tu zatím nenabídl ani spolkový kancléř Olaf Scholz, což může oslabit i tuzemskou ekonomiku. Dřív ji ale možná zvládne poškodit laxní rozpočtová politika.
Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
Dnešní dění okomentoval Michal Tomeš.
Německý dělníku, přidej!
Z německé ekonomiky zatím stále nepřicházejí dobré zprávy. Tamní hospodářství stále nepopadlo dech, negativní sentiment se přitom může dále přelévat do české ekonomiky.
Nepříznivý trend potvrdila aktuální čísla německých statistiků, podle kterých průmyslová produkce meziměsíčně klesla o 0,8 procenta. Analytici přitom očekávali mírnější propad, přibližně půl procenta.
Problémem je situace v německém automobilovém průmyslu, který sám o sobě poklesl o devět procent. Nedaří se ale ani dalším výrobcům, problémem je jak pomalé pocovidové oživení, tak stagnující obchod s Čínou. Tu nyní trápí vlastní ekonomické problémy, zároveň ale Peking pokračuje v přijímání protekcionistických opatření.
Zatím to neznamená, že by německý průmysl kolaboval. Především automobilky stále těží z obrovského množství zakázek, které nezvládaly v uplynulých třech letech plnit, ať už kvůli covidovým uzávěrám, nebo problémům v dodavatelských řetězcích. Naposledy pak provoz Volkswagenu omezily záplavy ve Slovinsku.
Z těchto zásob automobilky zvládnou chvíli žít, již nyní ale prodejci aut přiznávají, že se