Jak se dělá dobrá škola? Hlavně pomalu, je to práce na deset let a ani pak není konec

Mění se svět a mění se školy, zní v úvodu každého dílu nového desetidílného seriálu Jak se dělá dobrá škola. Ten startuje v České televizi ve středu 6. září. Ale opravdu se české školy mění k lepšímu? Podle odborníků ano, jen to trvá déle, než by řada rodičů chtěla.
Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
Se startem nového školního roku je uvažování nad kvalitou školství logické. Česká televize krom reprízovaného předloňského hraného seriálu Ochránce teď nasazuje do vysílání také premiérové díly publicistického cyklu Jak se dělá dobrá škola.
Jeho průvodcem je herec a režisér Jiří Havelka, který vyrazil do deseti v rámci možností progresivních českých škol, které nabízejí alternativu k hlavnímu, stále poněkud strnulému proudu českého vzdělávání.
Čtvrtina malotřídek a inkluze jako realita
Ty výlety jsou impozantní a inspirující. Školy, které tým seriálu navštívil v prvních třech dílech, působí idylicky. Jako místo, kde děti chtějí vyrůstat, kde jsou spokojení krom žáků i jejich rodiče, učitelé i zřizovatelé.
Pražská montessori škola Na Beránku v prvním díle nazvaném Škola jako cesta k samostatnosti vzdělává děti napříč ročníky. Důraz klade na samostatnost dětí, na práci v dialogu a na získávání praktických dovedností.
Vesnická malotřídková škola z Popelína na rozmezí Jihočeského kraje a Vysočiny sází na