Trendy generace Z: latté make-up, old money, Y2K styl a pocit viny z nakupování „rychlé módy“

Díky rychlé módě, sociálním sítím v čele s TikTokem a online nakupování se trendy generace Z mění rychleji než kdy dřív. Letošnímu létu „kralovaly“ latte make-up, cottagecore, „rajčatová“ nebo „jahodová“ dívka.
Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
Zdá se, že v módě a make-upu svět viděl snad již vše a trendy se tak opakují. Dnešní mladá generace – Gen Z – tak již existující věci přejmenovává tak, aby se s nimi lépe identifikovala a s pomocí TikToku (a trochou štěstí) je pak díky algoritmům může rozšířit do celého světa.
Sociální sítě jsou však nekompromisní. A tak zatímco dříve trendy vydržely i několik let, v dnešním digitálním světě sociálních sítí je to pár týdnů. Pak je převálcují další. A některé z nich mohou uším generace rodičů znít až bizarně. S čím se tedy Gen Z potýkala toto léto?
Rajčatová a další dívky
Jedním z hitů letošního léta byl latté make-up. Za tímto až tajemným názvem se však skrývá jednoduché líčení v kávových a karamelových odstínech. Nic nového? Možná. Ale když takový make-up s příslušným označením sdílí například Hailey Bieber nebo Gigi Hadid, tak vznikne trend. Další make-up se zas inspiroval drinkem ze zeleného prášku matcha – #matchamakeup, kdy si nejčastěji dívky malují oči zářivě zelenými stíny.
Spálili jste se se na slunci? Nevadí, stačí přidat označení „tomato girl“ – „rajčatová dívka“ – a trend je na světě. Případně si lze na líčka a nos nanést množství