Deník N

Faltýnek byl faktickým ministrem dopravy. Vytvořil si vlastní síť konfidentů, říká exministr Prachař

Tehdejší ministr dopravy Antonín Prachař (vlevo) a jeho bývalý náměstek Milan Feranec (ANO), kvůli kterému nakonec podle svých slov musel ministr skončit ve funkci. Foto: ČTK
Tehdejší ministr dopravy Antonín Prachař (vlevo) a jeho bývalý náměstek Milan Feranec (ANO), kvůli kterému nakonec podle svých slov musel ministr skončit ve funkci. Foto: ČTK
Deník N zajišťuje fotografie za podpory Megapixel.cz.

Antonín Prachař byl necelý rok ministrem dopravy v Sobotkově vládě za hnutí ANO, poté rezignoval, ze strany vystoupil a loni v komunálních volbách kandidoval jako nezávislý za STAN. Nyní pro Deník N otevřeně promluvil o pozadí své tehdejší rezignace a vlivu Jaroslava Faltýnka na chod resortu.

O vlivu Jaroslava Faltýnka na resort dopravy a napojené státní firmy se po kauze s mýtným začalo hodně mluvit. Jak byste tohoto klíčového muže pana premiéra charakterizoval?

Je to člověk, který jde bez skrupulí tvrdě za svým – a tím je přiživení jeho ega a pocitu obrovské moci, že má dlaň, kterou může sevřít a zase otevřít, a držet tak lidi v šachu.

Jakou roli vlastně pan Faltýnek hrál, když jste byl ministrem? Zasahoval vám do práce?

Faltýnek chtěl mít přístup k maximu informací a mít možnost ovlivňovat chod resortu. Byl to nepsaný faktický ministr dopravy a už i za mého působení se tak choval. Jeho cílem

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Zákulisí moci

V tomto okamžiku nejčtenější