Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

„Nějaký pocit ztráty tady je.“ Hamáček, Špidla a Paroubek hodnotí změnu image ČSSD

Sociální demokraté na sjezdu v Plzni představili svůj nový název, zkratku i logo. Foto: Tobiáš Pospíchal, Deník N
Sociální demokraté na sjezdu v Plzni představili svůj nový název, zkratku i logo. Foto: Tobiáš Pospíchal, Deník N

Sociální demokraté si o víkendu odhlasovali nový název, zkratku, logo i ústřední motto. Levicová strana se rozhodla symbolicky udělat tlustou čáru za špatnými časy a z ČSSD učinit SocDem. Bývalí předsedové, které Deník N oslovil, nemají na stranickou proměnu jednotný názor – zaznívá pochopení pro snahu o změnu image, stejně tak ale cítí zklamání z konce známé značky.

Předzvěstí proměny značky ČSSD byl již lednový sjezd v Brně. Na něm místopředsedkyně Daniela Ostrá představila strategický výzkum od agentury Ipsos, který zjišťoval, jak veřejnost tuto levicovou stranu vnímá.

Výsledky vyzněly poměrně jednoznačně –⁠ zatímco s ČSSD si lidé podle šetření nejčastěji pojí vedle osoby Miloše Zemana a levicového zaměření také konec, krach a úpadek, její ideologické ukotvení – tedy pojem „sociální demokracie“ – si respondenti spojovali se sociálními jistotami nebo lidskostí.

Uplynulou sobotu si pak straničtí delegáti po několikaměsíční interní diskuzi odhlasovali novou tvář – uskupení se jménem ČSSD zmizelo z české politické mapy, strana se nově nazývá Sociální demokracie se zkratkou SocDem.

Lidé si podle interního průzkumu od agentury Ipsos s ČSSD nejčastěji spojují Miloše Zemana, levici, úpadek, Jiřího Paroubka a sociální jistoty. Foto: Tobiáš Pospíchal, Deník N

Na přejmenování, novém logu a heslu „Lidskost místo sobectví“, v němž se Sociální demokracie inspirovala svojí kampaní z roku 1996, strana spolupracovala s 

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Analýza

Sjezd ČSSD

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější