Pointa N: Ruského medvěda v Česku střídá čínská „propapanda“

Čínský komunistický režim usilovně zdokonaluje svou sebeprezentaci na českém internetu. To Fialova vláda se zase prezentuje v ne úplně nejlepším světle. Přípravu klíčového stamiliardového programu totiž provází nevídaný chaos.
Dnešní dění vybral a okomentoval Jan Úšela.
Číňané na českém internetu
„Tolik miminek a tolik lásky😊 #Čína #panda,“ rozplýval se před pár dny twitterový účet čínské ambasády v Praze, když zrovna zveřejnil video s roztomilými panďaty.
Sebeprezentace Číny na českém internetu je mnohdy zdánlivě apolitická, když referuje o čínském umění, technologiích nebo právě o populárních pandách. „Nicméně často se pracuje s podprahovým sdělením. V příspěvku o cestování se připomene, že ‚Chaj-nan je po Tchaj-wanu největším čínským ostrovem‘, při receptech na rýžová jídla komunistickou stranou opěvovaný úspěch, že ‚pozdvihla Číňany z chudoby‘,“ píše redakční kolegyně Majda Slezáková v článku věnovaném zdokonalování čínské státní propagandy v českém prostředí.
Text referuje o výzkumu Ivany Karáskové a Veroniky Blablové z Asociace pro mezinárodní otázky, které se zabývaly čínskou stopou v českých médiích a projevy zdejší čínské ambasády na Twitteru. Co analytičky zjistily?
Třeba to, že česká facebooková stránka státního Čínského rozhlasu pro zahraničí má v tuzemsku už skoro milion sledujících. Většinou jde zřejmě o