Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Ideologické není snažit se omezit průjezd aut centrem Prahy, ale bojovat za něj. Rozumné důvody pro zachování tranzitu nejsou

Racionální argumenty pro zachování tranzitu centrem Prahy neexistují, přesto se kvůli tomu nyní povede dlouhá „kulturní válka“. Ilustrační foto: Ludvík Hradilek, Deník N
Racionální argumenty pro zachování tranzitu centrem Prahy neexistují, přesto se kvůli tomu nyní povede dlouhá „kulturní válka“. Ilustrační foto: Ludvík Hradilek, Deník N

Komentář Prokopa Vodrážky: Jakákoliv snaha omezit automobilovou dopravu v hlavním městě je často označována za ideologii či hloupý aktivismus. A to i ve chvílích, kdy je podobný krok podložen odbornými argumenty. Jenže ideologické je naopak auta v centru měst protežovat, jak se nyní děje. Rozumný důvod pro to není.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Praha má za sebou téměř dvouměsíční uzavírku Malé Strany pro tranzitní automobilovou dopravu. Náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) a politici z Prahy 1 nyní říkají, že nedošlo k dopravnímu kolapsu, a zvažují, jestli by nebylo nejlepší, aby historické centrum dále pro řidiče automobilů nebylo tranzitní trasou .

Tento návrh vyvolává u části společnosti i politického spektra takřka zděšení. Snaha omezit tranzitní dopravu na Malé Straně a Smetanově nábřeží je považována za ideologický boj proti automobilům, který odporuje zdravému rozumu.

Jenže právě podpora tranzitní dopravy v centru města na žádném racionálním základu nestojí. Jedná se o pouhý ideologický boj, který odporuje nejen trendům ze západních měst, ale také

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Analýza

Praha

Komentáře

V tomto okamžiku nejčtenější