Dříve to pro ně byla „práce snů“, teď demonstrují. Proč kurýři Woltu zakládají odbory?

Během opakovaných stávek kurýrů Woltu docházelo k blokování pražské magistrály; rozvozci se jen marně snažili setkat s vedením české pobočky společnosti. Bouřlivé reakce na úpravy systému odměňování v rozvážkové platformě Wolt vyvrcholily tím, že kurýři napříč doručovacími společnostmi založili odbory. Toto povolání před deseti lety ještě nikdo neznal. Teď ho řeší i evropští zákonodárci.
Kompletní audioverze článků jsou dostupné v rámci klubového předplatného společně s aplikací Deníku N, která umožňuje i offline poslech. Pokud ji ještě nemáte, nainstalujte si ji do svého mobilu.
Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné.
Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
Žádné porady, dohadování s nepříjemným šéfem, chození do kanceláře či fabriky. Místo toho kdekoliv zapnout aplikaci, nasednout na kolo, skútr, či do auta a odvézt čerstvé jídlo z restaurace tomu, kdo si ho zrovna objednal. „Pro nás to byla práce snů,“ popisuje své zkušenosti kurýr Antonín Demeter.
S přítelkyní už pro Wolt nějaký čas jezdí oba dva. Když s rozvážením před třemi lety začal, dokázal klidně vydělat pětistovku za hodinu. Za měsíc fakturoval i