Tajuplná čínská společnost Shein míří na burzu. Visí nad ní stín rychlé módy i nucené práce Ujgurů

Nechá si říkat Chris Sü. Patří mezi nejbohatší Číňany, a přesto o něm nikdo skoro nic neví. Odmítá dávat rozhovory a raději se omezuje na strohá tisková prohlášení. Přesto tajemný Číňan přitahuje stále více pozornosti. Byl to právě on, kdo založil oděvní společnost Shein. Že jste o ní nikdy neslyšeli? Tak to je vám nejspíše přes třicet.
Kalhoty, tílka nebo šaty značky Shein kupují zejména mladí lidé z generace Z, na kterou firma cílí především na sociální síti TikTok. Oděvy často stojí několik desítek nebo stovek korun, jsou tak mnohem levnější než u konkurence.
Miliardáře Sü čínská média popisují jako průměrného studenta z chudých poměrů. Shein založil v roce 2008. Z malé firmy nejdříve specializované na prodej svatebních šatů vybudoval vůbec největší internetový obchod s oblečením na světě, který má stránky i v češtině a ceny udává také v korunách.
Nyní Sü už několik měsíců připravuje vstup Sheinu na burzu (IPO). Ten by měl proběhnout ve velkém stylu jako jeden z největších IPO čínských firem na burze v USA, na Shein přitom dopadá stále větší kritika. Přibývají zprávy o tom, jak firma využívá otrocké práce Ujgurů, kopíruje modely západních značek nebo přispívá k ničení životního prostředí.
Pochlubte se na Instagramu
Internetový gigant Shein má za sebou několik let rychlé expanze. Jeho zakladateli Süovi se podařilo zkombinovat takzvanou rychlou módu s nástupem prodeje na internetu.
Shein mezi dalšími oděvními podniky vyniká hlavně tím, že dokáže velmi rychle rozpoznat nové módní trendy, které pak na trhy dodá během