Kolaps kvůli uzavírce nenastal. Praha má další příležitost zklidnit centrum, radní chce zpomalit auta

Už téměř dva měsíce je Malá Strana autem prakticky neprůjezdná. Důvodem je výměna tramvajových kolejí mezi Malostranskou a Újezdem. Uzavírka kromě jiného ukázala, že omezení individuální automobilové dopravy nevedlo ke kolapsu. Trvalé omezení si nyní přejí i občané Prahy 1.
Oprava tramvajové trati na Malé Straně kromě jiného ukázala, jak by historické centrum Prahy mohlo vypadat bez aut. Jeho část se totiž pro auta během rekonstrukce uzavřela.
A podobně jako u dalších významných dopravních omezení se předpokládaly velké problémy spojené s individuální automobilovou dopravou. „Obávám se, že tam to bude skutečně vražedné,“ očekávala zhoršení situace v centru třeba starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská.

Černé scénáře se nenaplnily. „Po celou dobu opravy jsme nezaznamenali žádné zásadní dopravní anomálie ani problémy,“ potvrzuje náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), který má v nové radě na starosti dopravu.
„Tranzit se přesunul převážně do tunelů, na které jsme ostatně dopravu také přesměrovávali, a přepravu podpovrchovou dopravou prioritně nabízejí i navigační aplikace. To ale není žádné překvapení, protože právě z důvodu nutnosti regulace tranzitu Malou Stranou se v roce 2007 začala Blanka stavět,“ dodává k tomu Hřib.
Praha podle něj nyní sbírá ve spolupráci s městskými firmami data. Po ukončení uzavírky je plánuje dva až tři týdny