Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Značku Moschino po deseti letech překvapivě opouští Andy Warhol módního světa

Módní návrhář Jeremy Scott. Foto: ČTK / AP / Evan Agostini
Módní návrhář Jeremy Scott. Foto: ČTK / AP / Evan Agostini

Ve funkci kreativního ředitele italské módní značky Moschino končí Jeremy Scott. Značce v poslední dekádě vtisknul nezaměnitelný, hravý, bláznivý a extravagantní ráz, někdy až na hranici kýče, nebo za ní. Módu použil jako prostředek, kterým se vysmíval konzumu. Ale mají bláznivé kolekce v módním světě, který se snaží mířit k udržitelnosti, místo?

„Po deseti letech oznamuji, že odcházím z Moschina. Užil jsem si spoustu zábavy při vytváření návrhů, které budou žít navždy,“ uvedl americký designér na Instagramu s tím, že se nemůže dočkat, až fanouškům řekne, co nového pro ně chystá. Pod fotografií s modelkou Gigi Hadid se objevily tisíce komentářů nejen od známých osobností a lidí z módního průmyslu.

Někteří spekulují, že za Scottovým koncem je posun ve vnímání módy, kdy se upouští od bláznivých kreací a směřuje se k udržitelnosti a nadčasovosti, což potvrzují i zvyšující se prodeje klasických kousků od značek jako Chanel a Hermès.

Nebo módní dům Moschino, který spadá pod společnost Aeffe, prostě jen došel k závěru, že dekáda je dost pro jednoho kreativního ředitele a je čas posunout se dál. Skupina Aeffe ani návrhář důvod ukončení spolupráce nekomentovali.

Moschino je tak dalším v řadě módních domů, který

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Móda

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější