Newsletter live! Nezávislí kulturní publicisté živoří, co s tím?

Tento týden proběhlo v Praze v krátké době už druhé setkání českých kulturních publicistů. Proč řada z nich mluví o deziluzi ze své práce a proč zvláště ti mladí a nezávislí nevidí v kulturní novinařině budoucnost?
Akci svolávanou dvěma novináři, kulturní a sociální publicistkou Táňou Zabloudilovou a hudebním novinářem Milošem Hrochem, navštívila tento týden přibližně třicítka domácích kulturních novinářek a novinářů, od mladých začínajících autorů po kulturní editory předních českých médií.
Média se v současné době potýkají s řadou problémů. Propady příjmů z inzerce, růst cen energií či inflace vedou k propouštění i zkušených novinářů či osekávání nákladů například na honoráře externistů. A lze předpokládat, že další otřesy na mediálním trhu ještě přijdou, mluví se i o možném zániku některých titulů.
Je smutné, ale bohužel i typické, že tyto otřesy nejvíc dopadají právě na kulturní publicistiku, která bývá v médiích nejzbytnější. Řada účastníků setkání tak mluvila o