Internetové obchody při pandemii rychle investovaly, vyšlo to jen některým, říká poradce Antoš

České internetové obchody zažily při pandemii koronaviru zpravidla hojné časy. Po jejím konci ale přišlo ochlazení trhu. Celkový obrat v této oblasti se loni dokonce historicky poprvé meziročně snížil.
Pokles tuzemských e-shopů pokračoval i na začátku letošního roku. Podle pravidelné zprávy eCommerce Insider vydávané skupinou Heureka obrat sektoru v prvním čtvrtletí proti minulému roku klesl o třináct procent. O vývoji v této oblasti Deník N mluvil s členem vedení české pobočky poradenské společnosti Boston Consulting Group (BCG) Davidem Antošem, který se specializuje právě na elektronický obchod.
V rozhovoru se mimo jiné dozvíte:
- Co změnila v elektronickém obchodu pandemie.
- Co může za následné ochlazení trhu.
- Jak se mění návyky zákazníků internetových obchodů.
- Jaké trendy provází elektronický obchod ve světě.
- Jaká je možná budoucnost českých e-shopů.
Začněme u pandemie. Jaká byla z pohledu e-commerce?
Ze začátku poměrně chaotická jako vše ostatní. Internetové obchody byly přehlcené, některé zboží nebylo dostupné, nebo jej neměl kdo doručovat – například Rohlík zpočátku omezoval počet položek na osobu a problémy měly i klasické online obchody. Zkrátka skokově vzrostla poptávka a zároveň byl omezen běžný provoz firem.
Takže pandemie byla pro internetové obchody negativní?
Pandemie byla komplikací i příležitostí pro všechny – jak pro offline, tak online firmy. Pandemie paradoxně