Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Zakázat reklamu na nezdravé potraviny? Německo čeká střet i v rozpolcené vládě

Brambůrky a podobné nezdravé pochutiny v supermarketu v německém Kielu letos v únoru. Foto: Michael, Adobe Stock
Brambůrky a podobné nezdravé pochutiny v supermarketu v německém Kielu letos v únoru. Foto: Michael, Adobe Stock

Německé děti zhlédnou každý den v průměru patnáct různých reklamních spotů na brambůrky, čokolády nebo třeba sladké nápoje. Méně se hýbou a místo procházky nebo sportu raději sedí u mobilu nebo tabletu. Není divu, že mnohé z nich se stále častěji potýkají s nadváhou a někdy přímo s obezitou.

Tamní ministr zemědělství Cem Özdemir ze strany Zelených to chce změnit. Plánuje, že výrazně omezí reklamy, které míří na mladší 14 let.

„Musíme zajistit, že děti budou vyrůstat zdravěji,“ nechal se slyšet ministr, podle kterého jsou tyto spoty plné „cukrových bomb“.

Özdemir navrhuje, aby podobné reklamy na nezdravé potraviny zmizely z televize, rádia i YouTube v časovém úseku od

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Německo

Svět

V tomto okamžiku nejčtenější