Deník N

Trable s excentrickou hvězdou a psychodrama o neviditelném strýci

Divadlo Rokoko, hra Neviditelný. Foto: Martin Špelda
Divadlo Rokoko, hra Neviditelný. Foto: Martin Špelda
Deník N zajišťuje fotografie za podpory Megapixel.cz.

První dubnový víkend přinesl na pražských jevištích dvě pozoruhodné novinky. V obou případech jde o první česká uvedení a navzdory odlišné tematice také o vytyčení cest, jimž by se mělo ubírat dnešní mainstreamové divadlo.

Zatímco v Řeznické režisér Jakub Nvota nastudoval hru Ve smyčce současného amerického dramatika Matthewa Lombarda, v Rokoku inscenoval Martin Františák adaptaci psychologického románu Neviditelný od Jaroslava Havlíčka. Obě představení nabízejí divácky přístupnou, inteligentní alternativu k bulvární a muzikálové nabídce privátních scén v centru Prahy.

Divadlo v Řeznické: Jak se božská Tallulah setkala s introvertním zvukařem

Je to jen povrchní dojem, že Řeznická stojí stranou hlavního divadelního dění. Promyšlenou dramaturgií se už dávno zařadila mezi nejkvalitnější kulturní stánky na divadelní mapě hlavního města. Podobně jako na konkurenčních scénách se zde sice potkáte se známými hereckými tvářemi, ale ty neplní funkci návnady pro ryze komerční cíle. U každé z inscenací hraje prim

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

V tomto okamžiku nejčtenější