Newsletter live! Ubavme se k smrti, televizní trh v Česku dál houstne

Na českém televizním trhu dál přibývá placených televizí, což znamená další a další hodiny zábavního obsahu. Kolik lidí jej v Česku sleduje a není naše pohlcení obrazovkami už za hranou?
Před obrazovkami trávíme průměrně čtyři hodiny denně. Je to o více než dvacet minut déle než před deseti lety, k nárůstu přispěla také covidová pandemie v letech 2020–2022. Vyplynulo to z listopadového průzkumu Asociace televizních organizací (ATO).
Z nově zveřejněného průzkumu zmíněné ATO a agentury Nielsen pak vyplývá, že čtvrtina domácností tento televizní čas tráví u placených televizí – počet jejich předplatitelů stále stoupá, nejvíce jich aktuálně v Česku předplácí Netflix. I tady nejvíce předplatitelů přibylo během období covidu.
Krom nadnárodních společností Netflix, HBO Max či od června v Česku působící Disney+ si čeští televizní diváci předplácí také novácké Voyo, od února na trh placených videoték vstupuje také Prima se službou Prima+.
V Česku působí i online platformy filmových distribucí, jako je Kviff.tv či Edisonline. V únoru na český trh vstoupí také další nadnárodní společnost SkyShowtime.
Ač většina průzkumů doporučuje u obrazovek trávit například dětem tak maximálně dvě hodiny denně a zahrnuje do „screen timu“ i mobilní telefony‚ tablety a herní konzole,