Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Newsletter live! Ubavme se k smrti, televizní trh v Česku dál houstne

Pokoří Netflix kina? Photo by Mollie Sivaram on Unsplash
Pokoří Netflix kina? Photo by Mollie Sivaram on Unsplash

Na českém televizním trhu dál přibývá placených televizí, což znamená další a další hodiny zábavního obsahu. Kolik lidí jej v Česku sleduje a není naše pohlcení obrazovkami už za hranou?

Před obrazovkami trávíme průměrně čtyři hodiny denně. Je to o více než dvacet minut déle než před deseti lety, k nárůstu přispěla také covidová pandemie v letech 2020–2022. Vyplynulo to z listopadového průzkumu Asociace televizních organizací (ATO).

Z nově zveřejněného průzkumu zmíněné ATO a agentury Nielsen pak vyplývá, že čtvrtina domácností tento televizní čas tráví u placených televizí – počet jejich předplatitelů stále stoupá, nejvíce jich aktuálně v Česku předplácí Netflix. I tady nejvíce předplatitelů přibylo během období covidu.

Krom nadnárodních společností Netflix, HBO Max či od června v Česku působící Disney+ si čeští televizní diváci předplácí také novácké Voyo, od února na trh placených videoték vstupuje také Prima se službou Prima+.

V Česku působí i online platformy filmových distribucí, jako je Kviff.tv či Edisonline. V únoru na český trh vstoupí také další nadnárodní společnost SkyShowtime.

Ač většina průzkumů doporučuje u obrazovek trávit například dětem tak maximálně dvě hodiny denně a zahrnuje do „screen timu“ i mobilní telefony‚ tablety a herní konzole,

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

live!

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější