Pointa N: „Tak teď.“ Marketér Prchal odchází, až když Babiš zůstal poražen

V marketingovém týmu Andreje Babiše končí marketér Marek Prchal. Policie také osvětlila případ náboje, který měla dostat expremiérova manželka Monika. A volby v Česku by se mohly smrsknout na jediný den, o zavedení korespondenčního hlasování ze zahraničí ale vláda dál spíše jen mluví.
Nejdůležitější zprávy dne pro vás vybral a okomentoval Štěpán Vojtěch.
Odchod Babišova marketingového „guru“
Marketingovou mašinerii neúspěšného prezidentského kandidáta Andreje Babiše, která před volbami zaplavila Česko lživou kampaní, v níž hrozila zatažením země do války v případě vítězství Petra Pavla, čeká přinejmenším jedna viditelná změna.
Server Info.cz přinesl informaci, že v Babišově týmu ze svého rozhodnutí končí Marek Prchal, který s expremiérem spolupracoval deset let a platil za symbol jeho marketingového kolotoče. Činí tak v době, kdy Babiš prohrál už třetí volby v řadě a jeho politická budoucnost je nejistá.
Expremiérovu prezidentskou kampaň Prchal sice údajně neřídil, právě on byl ale šéfem Babišova marketingu při kampani do sněmovních voleb v roce 2017, které hnutí ANO vyhrálo. Babiš tehdy na povolební tiskové konferenci Prchala označil za „génia sociálních sítí“ a vtiskl mu ikonický polibek na čelo.
Možné přerušení spolupráce přitom před nedávnem připustila v rozhovoru s Deníkem N i šéfka Babišovy kampaně Tünde Bartha. Ta se šéfem ANO spolupracuje sedm let a před druhým kolem voleb nevyloučila, že si s Babišem v případě prohry „třeba na chvíli odpočinou a naberou síly“.
Odpovědnosti za šrámy, které Babišův marketingový tým české politice coby řemeslu a společnosti způsobil, se ovšem nikdo z jeho členů svým odchodem zbavit nemůže.
Prchalův konec v Babišově týmu tak nyní jen podtrhuje nejistou pozici, ve které se předseda hnutí ANO po prohraných sněmovních, senátních a prezidentských volbách ocitl.
Poražený Babiš, který na pokřiveném marketingu založil své tažení politikou, ztrácí