„Zvažovali jsme ještě daleko drsnější billboardy.“ Popisujeme zákulisí Babišovy kampaně

Andrej Babiš vyostřil kampaň před druhým kolem voleb natolik, že se to podle odborníků částečně obrátilo proti němu. Ani expremiérův tým se podle informací Deníku N neshodl na některých krocích. Popisujeme zákulisí kampaně i to, kdo se na ní podílel.
Kompletní audioverze článků jsou dostupné v rámci klubového předplatného společně s aplikací Deníku N, která umožňuje i offline poslech. Pokud ji ještě nemáte, nainstalujte si ji do svého mobilu.
Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné.
Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
Hodnocením kampaně se podle místopředsedkyně ANO Aleny Schillerové bude 8. února zabývat předsednictvo hnutí. Schillerová mluvila v rozhovoru s Deníkem N především o kontroverzním billboardu „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják“, který se objevil ve veřejném prostoru den po sečtení výsledků prvního kola.
„Jestliže ten billboard vyvolal tolik otázek místo toho, co měl vysvětlit, může v tom být zakopaný pes. To si musíme říct,“ řekla.
„Vím, že Andrej Babiš chtěl mluvit o míru. To se mu však úplně nepodařilo vysvětlit,“ dodala šéfka poslaneckého klubu ANO. Hnutí si podle ní teď musí vyhodnotit, co se mohlo udělat lépe a zda byla zvolená strategie správná.
Podle dvou zdrojů z Babišovy blízkosti se do kampaně před druhým kolem zvažovalo několik témat.
„Je škoda, že nakonec nebyla zvolená energetika a ekonomika s inflací, to by asi dopadlo lépe,“ hodnotí po prohře šéfa ANO jeden z nich.
„Bylo tam několik možností, například čistě emočně používat to, jak