Číňané už si World of Warcraft nezahrají. Herní gigant Blizzard za sebou práskl dveřmi obřího čínského trhu

Jednání Blizzardu s čínským partnerem NetEase zkrachovala a teď viní jeden druhého, zatímco čínským milovníkům slavných videoher zbyly jen oči pro pláč. Jak napsal jeden z truchlících fanoušků: „Nebyla to jen hra. Byly to vzpomínky celé generace.“ A všemu přihlíží Microsoft.
Kdo je největší na světě? Americký herní trh, nebo ten čínský? Přetahovaná trvá už pár let, ale vlastně na ní nezáleží. První, nebo druhý – důležité je, že v Číně videohry vydělávají desítky miliard dolarů a že Číňané je milují.
Podle jedné ze statistik, které určují žebříček nejvýdělečnějších zemí (a na prvním místě jmenují tu Čínu, tu USA), vydělaly počítačové hry loni bezmála 55 miliard dolarů ve Spojených státech a přes 44 miliard v Číně – to jsou odhady na Statista.com. Naopak datová společnost Newzoo, která se specializuje přímo na analýzu videoherního průmyslu, nevidí mezi oběma zeměmi tak velký rozdíl. Loňskou premiantkou prohlásila Čínu se 45,8 miliardy, ale USA umístila těsně za ni se 45 miliardami.
Ovšem na tom klíčovém se obě statistiky shodují: v Číně